Lauraannen.reismee.nl

Over de helft!

Hee allemaal,

Het is weer tijd voor een nieuw blog! Ik ben over de helft van mijn exchange en dat voelt een beetje apart, het vliegt snel voorbij en voordat ik het weet ben ik weer terug in Nederland. Ik zal weer eventjes een kleine update geven.

Samen met Trevor, mijn broer, ben ik naar de Niagara Falls in Canada geweest. We zijn vroeg vertrokken en na een autorit van 2.5 zagen we de watervallen dan eindelijk. We hebben er eventjes rond gelopen en we hebben heel veel foto’s gemaakt. Ik vond het heel mooi om te zien en alles er om heen was bevroren, wat het nog spectaculairder maakte. Hierna zijn we naar een outlet mall geweest en hebben we eventjes gewinkeld. Daarna was het tijd voor lunch. We zijn teruggereden naar de Niagara Falls en hebben even door de toeristische straten gewandeld. Het leek wel alsof we in Las Vegas waren! Overal lampjes, een gigantisch reuzenrad, casino’s en nog veel meer! We zijn gaan lunchen bij het Hardrock cafe en later zijn we weer terug gereden naar huis. We moesten redelijk vroeg terug zijn want het was tijd voor de Superbowl, dé American Football game van het jaar. De Superbowl is de finale van de National Football League. Het ging dit jaar tussen The Patriots and The Falcons. Uiteindelijk wonnen de Patriots en was iedereen blij! De football game wordt eigenlijk gezien als een feestdag, er zijn allemaal feestjes en iedereen kijkt de Football wedstrijd, erg gezellig!

Het volgende weekend was het om te gaan skiën! Ik had er erg veel zin in en het is altijd gezellig met de exchange studenten en de aankomende exchange studenten. We verbleven in een skihut naast de pistes. We hebben het hele weekend geskied, spelletjes gespeeld en heerlijk gegeten. Het was een erg leuk en gezellig weekend!

Ook had ik alweer erg veel zin in het volgende weekend want op vrijdag zou ik naar Buffalo, een stad in New York state, gaan met vriendinnen. We zijn ernaar toe gegaan in een vrachtwagen, dat was toch wel even grappig. We hebben lekker ontbeten, een fabriek bezocht en door de stad gelopen.

Op maandag was het dan eindelijk tijd om naar Orlando, Florida te gaan!! Een familie vroeg of ik met hen mee wilde op vakantie en daar zeg ik geen nee tegen! Op maandag morgen zijn we vertrokken en na een prima vlucht kwamen we aan in Orlando! Zon, zee, palmbomen en strand! Ik vond het heerlijk om even weg uit de sneeuw te zijn en de zon te zien schijnen! We zijn twee dagen naar Disney geweest, een hele leuke ervaring! De eerste dag zijn we naar het park Magic Kingdom geweest, dit park staat vooral in het teken van magie en natuurlijk de Disney figuren. De dag erna zijn we naar het park genaamd Epcot geweest. Dit park stond vooral in het teken van landen en de wereld. We hebben even door Canada, Frankrijk, Duitsland, Mexico en ga zo maar door gewandeld, erg leuk. Dit was mijn favoriet.

Ook zijn we een dagje naar het strand geweest, een blauwe zee, wit strand, palmbomen en dolfijnen! Terwijl we op het strand lagen sprongen ze voor ons in de zee, super leuk om te zien! We hebben veel gezwommen, getennist, we zijn naar een festival geweest, hebben spelletjes gespeeld, zijn heerlijk uit eten geweest en ik heb voor de eerste keer gegolft. Een geslaagde vakantie!

Gisteren ben ik samen met twee vriendinnen naar the St. Patrick’s Day parade in Rochester geweest. We hadden groene klavertjes op ons gezicht en andere groene versieringen. Het was een leuke parade maar het was erg koud (-15!) , dus we zijn niet heel erg lang gebleven.

Ik ga binnenkort verhuizen, het voelt nog steeds alsof ik net verhuisd ben! Ik vind het heel erg leuk om bij dit gezin te verblijven, maar ik kijk ook wel weer uit om te zien hoe het bij iemand in huis gaat.

Voor de rest gaat alles prima, ik heb het naar mijn zin op school. Het tennisseizoen is nu geopend en dat vind ik ontzettend leuk. Tennis is mijn favoriete sport dus ik heb erg veel zin in het seizoen. We trainen elke dag en we hebben een erg gezellig team! Het is wel een beetje druk met alle dingen er omheen maar het blijft leuk. In het weekend ga ik vaak uit eten, winkel ik veel, bezoek ik veel plaatsen, beklim ik vaak watervallen en gaan we natuurlijk naar de sportwedstrijden van de school! De populairste sport in de winter op mijn school is basketbal. Ik vond het ontzettend leuk om naar de basketbalwedstrijden van mijn school te gaan. Iedereen is ontzettend enthousiast en met een beetje hulp van de cheerleaders wordt het publiek nog enthousiaster! De sfeer is heel gezellig en het geeft toch wel een beetje de high school musical sfeer weer, haha. Ik vind het jammer dat het basketbal seizoen is afgelopen, maar ik kijk ook uit naar de lacrosse wedstrijden in de lente!

Ik blijf nog eventjes genieten en voor ik het weet ben ik weer terug in Nederland!

Liefs,

Laura

Eef

Super leuk lau!
Geniet er maar lekker van ?
Dikke knuffel xx

Linda

Wat jij allemaal meemaakt, daar droomt een ander van!!
Geniet van al je belevenissen, want het is zo voorbij....maar dat doe je al wel :-D

Andre

Mooi verhaal Laura.
Leuke belevenissen voor mooie herinneringen aan Amerika.
De families, je vrienden en bekenden en de gewoontes in Amerika.
Nu je er zoveel foto's bij hebt gezet geeft het helemaal de sfeer weer van hoe het is en wat jij allemaal meemaakt.
Veel plezier en maak veel mee nu je er toch bent.
Groetjes en tot later.

Hermina

Leuk! Veel liefs, Laura en nog lekker van genieten!

Marcel Haan

Hoi Laura, tjonge wat heb je al veel meegemaakt, leuk zo'n blog. Geniet er maar lekker van.
Groetjes en veel liefs Marcel

Rien