Lauraannen.reismee.nl

How lucky am I to have something that makes saying goodbye so hard.

Hi allemaal!

Er zijn weer hele leuke dingen gebeurd en ik wilde weer eventjes een update geven. Ik zal proberen om het kort te houden! (;

Natuurlijk moest er voor het einde van het jaar nog een spirit week gehouden worden op school en ook dit keer was iedereen weer verkleed. Er waren de hele week verschillende thema’s. Dag 1 was twins day, dag 2 was tie dye day, dag 3 was decision day, een belangrijke dag voor alle seniors. Dit is de dag dat alle seniors besluiten naar welk college/ university ze gaan. Bij ons op school wordt dit als een belangrijke en feestelijke dag gezien dus alle docenten hadden allemaal lekkere dingen gemaakt. Ook hebben we allemaal ballonnetjes opgehangen met de naam van de college/ university waar we naar toe gaan. Dag 4 was Star Wars day en dag 5 was pride day. Onze schoolkleuren zijn blauw en wit dus iedereen droeg blauw en wit.

Ook heb ik een district conferentie gehad met alle exchange studenten en aankomend exchange studenten van mijn district. Dit weekend werd gehouden in Erie, Pennsylvania. Lekker gegeten, feestjes gehad, naar een waterpark geweest en andere gezellige dingen. Dit weekend stond ook in het teken van afscheid nemen. Toch wel gek, we hebben elkaar een jaar geleden ontmoet en we zijn hier met z’n allen aan begonnen. Ik heb er nu wel een internationale familie bij!

Twee dagen later was het tijd om naar New York City te vliegen en mijn familie eindelijk weer te zien! Na een geannuleerde vlucht en 6 uur vertraging kwam ik dan eindelijk in NYC aan waar mijn ouders en zusje op me stonden te wachten. Het was heel fijn om ze na 9.5 maand weer te zien en te knuffelen! We zijn 4 dagen in NYC gebleven en zijn naar Times Square, Broadway, Ground Zero, the Brooklyn Bridge, Chinatown en Rockefeller Center geweest. We hebben een boot tour gedaan. We zijn met de boot via de Manhattan bridge en de Brooklyn bridge naar het Vrijheidsbeeld gevaren. Vanaf het water had je prachtig uitzicht op de skyline van NYC! Heerlijk in de stad rond gelopen en we hebben nog in het Central Park gefietst. Dat was wel even wennen want in deze maanden heb ik maar 4 keer gefietst!

Na NYC zijn we naar Cape Cod vertrokken, een kaap aan de kust van Massachusetts. We zijn naar Provincetown gereden, een cute dorpje precies zoals uit de film. Hier gingen walvissen spotten! Met een grote boot zijn we het water op gegaan en we hebben heel veel walvissen gezien, heel erg gaaf! Ook sprongen er dolfijnen naast de boot. Een hele leuke ervaring!
De volgende dag zijn we naar Boston vertrokken. Boston is een erg leuke stad en het is een beetje vergelijkbaar met een Europese stad. In Boston hebben we de Freedom Trail gelopen, deze trail showt alle highlights van Boston. Hierna zijn we omhoog gegaan in de Prudential Tower. Een hoge toren met uitzicht over heel Boston! Vanuit Boston zijn we naar Albany, de hoofdstad van New York State, en Syracuse vertrokken. We hebben in deze steden rond gelopen, gewinkeld, we zijn naar een festival geweest en hebben watervallen bezocht. In Albany zijn we nog naar het New York State museum geweest en naar een hoge toren met uitzicht over de stad en de Adirondacks. ( waar ik volgende week op vakantie ga! )

Hierna was het dan tijd om naar Honeoye te gaan en mijn familie kennis te laten maken mijn dagelijkse leventje in Honeoye! Ik heb ze de omgeving laten zien, we hebben de school bezocht, we hebben watervallen beklommen, een bbq gehad met al mijn gastgezinnen en vrienden. Het gastgezin waar ik nu woon had ons uitgenodigd om samen naar een baseball game te gaan, super leuk! We zijn naar een wedstrijd van de Redwings in Rochester geweest! Ook heb ik een baseball te pakken weten te krijgen! Ik vond het heel leuk om in een groot, echt Amerikaans stadion te zijn!

De dag erna moesten we vroeg opstaan want we gingen naar het Letchworth State Park, dit is een heel groot state park want ook wel de Grand Canyon van het oosten wordt genoemd, erg indrukwekkend. Hierna zijn we op weg gegaan naar Canada want we gingen naar de Niagara Falls! Ik heb deze gezien terwijl ze bevroren waren, maar dat was dit keer niet het geval. De watervallen blijven indrukwekkend en ik vond het leuk dat ik de kans heb gekregen om ze ook in een ander seizoen te zien! 's Avonds was het tijd voor de tennis picknick. Deze picknick werd georganiseerd als afsluiting van het seizoen. We hebben getennist, gegeten en spelletjes gespeeld met alle families. Heel gezellig!

De volgende dag vertrok mijn familie en ging ik samen met mijn gastgezin naar een bruiloft! De bruiloft was in Pennsylvania en we moesten 4.5 uur rijden. Ik ben nu wel aan alle verre afstanden gewend haha. Mijn gastzusjes waren bruidsmeisjes en terwijl zij bij de kapper waren zijn mijn gastmoeder en ik naar een nagel salon geweest om onze nagels te laten doen. ’s Avonds was de bruiloft en het was erg gezellig. We hebben heerlijk gegeten, Amerikaanse spelletjes gespeeld en de hele avond gedanst. Ik vind bruiloften erg leuk en ik heb geluk gehad dat ik zelfs twee Amerikaanse bruiloften heb mee mogen maken!

De dag na de bruiloft zijn we naar Hershey’s chocolate world in Pennsylvania geweest. Hershey is de populairste chocola in Amerika. Ze hebben in het plaatsje een pretpark, fabriek en van alles gemaakt. We hebben een tour gedaan en onze eigen chocolade reep gemaakt, lekker!

Afgelopen maandag was mijn laatste schooldag. Het voelde wel een beetje gek maar het was wel super leuk! ’s Morgens hadden we een senior breakfast op het strand en daarna hadden we de senior parade. Alle seniors in hun versierde auto’s toeterend over de main street naar school. Met muziek, Amerikaanse vlaggen, springen op auto’s en van alles, haha. Hierna begonnen de lessen maar er kwam niet veel van lesgeven. Er waren heel veel examen stunten en aan het eind van de dag hadden we een waterballonnen gevecht en een grote waterglijbaan op de heuvels. De brandweer kwam langs om voor het water te zorgen en het was heel erg leuk! Na school ben ik samen met een paar vriendinnen rootbeer floats gaan halen en daarna zijn we het zwembad ingesprongen, leuke laatste dag!

Een paar dagen later ben ik samen met 6 andere exchange studenten naar een concert in Rochester geweest! Heel erg leuk! Na het concert zijn we bij Ida uit Denemarken blijven slapen en daarna ben ik direct door gegaan naar de camping. Ik heb samen met mijn gastgezin en vrienden van hun gekampeerd in het state park Stony Brook. We hebben gehiked, in de watervallen gezwommen, gebarbecued en een groot kampvuur gehad waar we natuurlijk s’mores hebben gemaakt!

Volgende week is mijn laatste week in Honeoye.. Maar er staan nog hele leuke dingen op de planning! Vrijdag is graduation, ik kijk erg naar uit! We dragen natuurlijk allemaal onze cap and gown, hebben een diploma uitreiking en daarna hebben we een groot kampvuur met the class of 2017! De paar dagen erna heb ik veel graduation feestjes en daarna ga ik nog 3 daagjes naar de Adirondacks, waar ik beren hoop te zien! De hele maand juli ga ik reizen door de USA, waar ik super veel zin in heb! Maar voordat ik het weet is het 5 augustus en sta ik weer op Nederlandse bodem. Dit jaar is fantastisch geweest en ik zou het zo weer over doen. Ik heb geweldige dingen meegemaakt, nieuwe ervaringen opgedaan en nieuwe families en vrienden gekregen. Ik weet zeker dat ik wel weer terug kom naar Honeoye!

Liefs Laura

Reacties

Reacties

Rico

Echt onwijs gaaf wat je wel niet allemaal doet! Ik geloof de titel dan ook helemaal, leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!