Lauraannen.reismee.nl

America, here I come.

Hallo allemaal,

Ik ben Laura Annen en dit is mijn eerste reisblog!

In dit blog ga ik al mijn ervaringen en avonturen vertellen, tevens zal ik jullie op de hoogte houden van mijn bijzonder jaar!

Want… Tussen 21 en 25 augustus 2016 vertrek ik naar Amerika voor een jaar! Ik ga naar de staat New York, district 7120. In dit jaar ga ik High school volgen en reizen door Amerika. Ik heb er enorm veel zin in!

Ik zal eerst even vertellen hoe het allemaal begonnen is.. (:

Mijn oom en tante zijn een paar keer gastgezin geweest voor uitwisselingsstudenten. Ik vond dit ontzettend leuk en ging me verdiepen in uitwisselingen. De uitwisselingsstudenten waren uitgewisseld via Rotary. Ik ben informatie gaan opzoeken en ben me gaan verdiepen in Rotary.

Ik ben altijd al geïnteresseerd geweest in reizen en andere culturen ontdekken, ik wist absoluut niet welke studie ik wilde gaan volgen en een uitwisseling leek me geweldig, dus ik meldde me aan voor de selectie dag!

Na een tijdje kreeg ik een mailtje dat ik uitgenodigd was voor deze selectie dag! Met gezonde spanning gingen mijn vader en ik op 24 oktober op weg naar Woerden, waar de selectie dag plaats vond. Tijdens deze selectie dag ontmoette ik een aantal mede geïnteresseerde uitwisselingsstudenten. Iedereen was heel vriendelijk en enthousiast! We kwamen in contact met oud-uitwisselingsstudenten, moesten interviews geven en discussiëren over een aantal onderwerpen. Ook moest je je top 3 van landen aangeven waar je het liefst naar toe wilde. Mijn top 3 was: 1. Amerika, 2. Mexico en 3. Brazilië. Het was een hele leuke dag.

Een week later kreeg ik bericht dat ik geselecteerd was voor het selectieweekend! Dit weekend vond plaats op 13 tot en met 15 november in Lunteren. Weer met spanning stapten we in de auto. Het is namelijk best raar om een weekend op kamp te gaan met mensen die je niet kent. Het was ontzettend gezellig en ik heb weer hele leuke mensen ontmoet!

Aan het eind van het weekend kreeg ik te horen dat ik geselecteerd was als uitwisselingsstudente!! Super blij natuurlijk! Nu was alleen nog de vraag naar welk land ik naar toe zou gaan! Amerika, Mexico of toch Brazilië.

Na dit weekend moesten we een aanmeldingsformulier invullen. Dit is een formulier met al je gegevens, ook verklaringen van dokter, tandarts etc. Veel werk dus! Nadat deze ingeleverd was kreeg ik op 9 februari te horen dat ik naar Amerika ging! Naar de staat New York! Dit was mijn eerste keus, dus ik was weer enorm blij!

Ik moet tussen 21 en 25 augustus arriveren, dus het wordt aftellen! Er moet nog van alles geregeld worden en ik ben er bijna elke dag mee bezig. Ik hoop dat ik snel kom te weten bij welke gastgezinnen ik terecht kom! Ik heb er enorm veel zin in en zal jullie op de hoogte houden!

Liefs Laura

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!