Lauraannen.reismee.nl

90 Days left.

Hee lieve allemaal,

Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik moet beginnen want er is weer zoveel gebeurd in de afgelopen maanden! De verhuizing, spring break, mijn 18e verjaardag, prom en ga zo maar door!

Laat ik maar even beginnen met de verhuizing. Op 18 maart was het zover; verhuizen. Het verhuizen blijft apart omdat je net aan je familie gewend bent en dan moet je weer naar een ander gezin. Ik heb ontzettend veel geluk gehad met mijn gastgezinnen want ook deze keer is het weer een erg leuk gezin! Ik heb twee zusjes van 9 & 12 jaar en het is erg gezellig! We doen veel activiteiten samen met het gezin zoals winkelen, naar de bios, hiken, yoga, kanoën en ga zo maar door.

Tijdens springbreak ben ik samen met mijn gastmoeder, zusjes en hun oom een paar daagjes naar Toronto, in Canada, geweest! Leuke stad! We zijn ’s morgens vertrokken en na 4 uurtjes rijden kwamen we dan eindelijk in Toronto aan. We hebben door de stad gewandeld, zijn naar een markthal geweest, hebben gewinkeld, zijn lekker uit eten geweest en naar Greektown en Chinatown geweest. In Chinatown hebben we dim sum gedaan, een soort van tapas maar dan met chinees eten, erg lekker en leuk om te doen! Ook zijn we naar de CN Tower geweest. De CN Tower is een van de hoogste torens ter wereld. We hadden een prachtig uitzicht over de stad! Hierna zijn we nog eventjes naar de dierentuin geweest en daarna weer richting Honeoye.

Ook hebben we Pasen gevierd tijdens springbreak. We zijn naar familie geweest en hebben hier een weekend doorgebracht. Veel Amerikanen houden ervan om groots uit te pakken en dat was ook dit keer het geval. De hele tuin lag vol met paaseieren ( niet eens verstopt). In de paaseieren zat geld of snoep. Ook kregen alle kinderen een Easter basket, gevuld met allemaal leuke dingen. We hebben het hele weekend sportieve activiteiten gedaan en erg lekker gegeten.

Een paar weken geleden hadden we een weekend in Avon, een dorpje verderop. We waren samen met de exchange studenten en de interact club van Avon. Ik verbleef samen met een Frans meisje bij een ander gastgezin en we hadden twee zussen van 17. We hebben een feestje gehad, een glowdance, een casino night, we hebben gebowld en allemaal andere activiteiten, erg leuk!

Op 27 april was mijn achttiende verjaardag! Mijn verjaardag begon natuurlijk al eerder in Nederland, dus de berichtjes stroomden al binnen om 18.00 op 26 april, dit was best wel apart en grappig. Ik ben de dag erna wakker geworden met super lieve en leuke berichtjes van iedereen! Hierna heeft Sara ontbijt voor me gemaakt en toen was het tijd om naar school te gaan. Omdat mijn verjaardag op koningsdag valt, hoef ik nooit naar school. Het was dus best apart om naar school te gaan op mijn verjaardag. In Nederland ben jij degene die trakteert, maar in Amerika krijg jij allemaal traktaties en cadeautjes! Mensen hadden carrot cake voor me gemaakt, cadeautjes, bloemen, chocolaatjes gegeven en noem maar op. Erg lief! ’s Avonds lekker gegeten met vriendinnen en een week later heb ik een feest gegeven. Heel gezellig en een bijzondere verjaardag om nooit meer te vergeten.

Een paar dagen na mijn verjaardag was het tijd voor prom! Ik had hier erg naar uitgekeken en had er ontzettend veel zin in! ’s Morgens naar de kapper geweest en daarna heb ik mijn nagels laten doen. We hebben ons daarna klaargemaakt en na heel veel foto’s genomen te hebben zijn we naar Bristol Harbour vertrokken. Dit was de locatie voor ons prom. Het zag er ontzettend mooi uit; erg mooi versierd, uitzicht op het meer en de bergen en een groot kampvuur. Ook hadden we een diner en de photo booth kon natuurlijk ook niet ontbreken. Een erg leuke Amerikaanse belevenis!

Het aftellen is begonnen; ik heb nog minder dan drie maanden te gaan in Amerika. Ik ga nog hele leuke dingen doen! Ik ben nog twee maandjes in Honeoye, waarvan ik nog maar een paar dagen naar school moet, want dan is het tijd voor graduation! The cap and gown zijn al besteld!

In juli ga ik een maand lang door Amerika reizen met exchange studenten van over de hele wereld. We gaan via de oostkust naar het zuiden, dan richting Californië en dan gaan we weer terug naar New York. Dit zijn uiteindelijk 24 staten. Ik heb er ontzettend veel zin in!!

Veel liefs,

Laura

Hermina

Geweldig weer, Laura! Liefs xxx

Molly

Aww ik mis je heel erg! Dat weekend was zo leuk. Ik zal blijven werken aan mijn nederlands dus ik kan de rest van de blog lezen

Natalie

Hi Laura, I wish I could pretend I could understand any of this, but I'm sure it is awesome.