Lauraannen.reismee.nl

Thanksgiving, verhuizen en kerst!

Hee allemaal!

Eventjes weer een berichtje vanuit Amerika. Ik ben alweer vier maanden in Amerika en de tijd vliegt nog steeds! Ik blijf lekker druk bezig en heb het nog steeds naar mijn zin.

Op 24 november was het Thankgiving. Dit was mijn eerste Thanksgiving en ik vond het een hele leuke feestdag. Het is niet zo commercieel en het is erg gezellig. Ik ben met mijn gastgezin naar familie in Syracuse geweest. We hebben hier een heerlijk, typisch thanksgiving dinner gegeten. Een typisch thanksgiving dinner bestaat uit aardappelpuree, bonen, pompoen taart en niet te vergeten de kalkoen. Wij hadden een heerlijke gevulde kalkoen van maar liefst 13 kilo! Erg groot dus en het smaakte heerlijk! Het was een heel gezellige dag met heel veel spelletjes.

De dag na Thanksgiving was Black Friday. Tijd om te winkelen! Ik heb gewinkeld en daarna ben ik naar het ballet van de Notenkraker geweest. Het is iets wat ik niet zo snel in Nederland zou doen maar ik vond het een leuke ervaring!

Het gene wat iets minder leuk is, is dat ik mijn voet heb gebroken.. Ik heb erg veel volleybal gespeeld waardoor ik 5 stres fracturen heb gekregen. Dus mijn voet zit in een speciale laars voor een paar weken. Dit maakt me af en toe een beetje chagrijnig aangezien het pijn doet en ik niet de dingen kan doen die ik graag zou willen doen. Er ligt vaak veel sneeuw en dit maakt het lopen nog moeilijker aangezien het erg glad is. Hopelijk geneest het snel en kan ik gaan leren snowboarden!

Ik vind het af en toe lastig om gemotiveerd te blijven voor school, het niveau is hier niet erg hoog en ik heb mijn diploma al gehaald. Ik vind naar school gaan hier leuk maar het is wel echt heel erg verschillend dan in Nederland. Het gene wat ik echt super leuk vind aan school is de schoolspirit, de sport mentaliteit en de dansen! Ik heb volgende maand Senior ball en ik heb er echt heel veel zin in!

Op 3 december was het tijd om te verhuizen. Dit was best wel een beetje spannend en ik wist ook niet of ik er nou zin in had of niet. Ik had een super leuk en lief gastgezin dus het was een beetje dubbel. Gelukkig mag ik altijd langskomen en ze hadden me uitgenodigd voor kerst en voor een aantal andere feestjes.

Ik woon nu sinds een maandje bij mijn nieuwe gastgezin en ook hier is het heel leuk! Ik heb zoveel geluk gehad met mijn gastgezinnen. Dit gezin bestaat uit een stel met twee zoons van 24 en 26 jaar oud. De oudste zoon woont in Washington State, dus die zie ik eigenlijk amper. Mijn ‘’broer’’ van 24 is vaak thuis en we doen heel veel leuke dingen samen, zoals winkelen en gezellig uit eten gaan. Ik heb altijd al een broer gewild dus ik vind het echt hartstikke leuk! Mijn gastvader reist veel voor zijn werk en is alleen in de weekenden thuis. Mijn gastmoeder heeft een dagopvang aan huis dus er zijn elke dag kinderen van 6 uur ‘s morgens tot 6 uur ’s avonds. Hier moest ik in het begin wel eventjes aan wennen maar ik vind het nu wel prima. Ik woon in een prachtig huis dat uitkijkt over het meer van Honeoye en de bergen. Ik ben nog steeds elke dag verliefd op het uitzicht als ik wakker word!

En toen was het alweer kerst! Op kerstavond kwam de familie van mijn gastmoeder langs. We hebben gezellig gegeten met iedereen en daarna een spel gespeeld met cadeautjes. Het was een hele gezellige avond.

Op kerst moesten we er vroeg uit want we gingen de cadeautjes uitpakken. Het lag helemaal vol met cadeautjes onder de kerstboom! Ik heb echt super leuke dingen gekregen van mijn gastgezinnen en nog heel veel andere mensen, erg lief! Ik ben samen met mijn gastgezin rond gaan rijden door de omgeving. De omgeving waar ik woon wordt de Finger Lakes Area genoemd. We zijn naar 4 meren geweest en naar 2 state parken. Daarna hebben we gegeten met z’n allen en hebben we een kerstfilm bekeken.

De dag na kerst, voor ons Nederlanders tweede kerst dag genoemd, ben ik naar mijn eerste gastgezin geweest om kerst te vieren. Hier hebben we met de hele familie gegeten, spelletjes gespeeld en cadeautjes opengemaakt. Ik heb leuke cadeautjes gekregen en kaartjes met super lieve woorden. Het is zo bijzonder hoe iedereen je opneemt in de familie alsof je hun eigen nichtje, kleindochter of dochter bent. Ook dit was weer een hele leuke dag met geweldige mensen.

Dit was de eerste kerst die ik niet met mijn familie in Nederland gevierd heb. Dit voelde wel een beetje gek, maar dit was een hele bijzondere kerst die ik nooit meer zal vergeten. Ik heb er twee hele geweldige families bij gekregen!

Vandaag heb ik met mijn gastgezin 4 meren, 6 watervallen en 4 staatsparken bezocht. De omgeving is zo mooi en je kan overal gratis naar toe! Dit zou in Nederland nooit gebeuren. We hebben heel veel foto’s gemaakt en erg veel gelachen. We wilden ook gaan wandelen maar dit lukte niet zo goed met mijn voet, dus ik kom er nog wel een keertje terug!

Volgend weekend is het alweer oud en nieuw en dit ga ik vieren met de exchange studenten. Dit gaat heel erg leuk worden en ik kijk uit naar 2017. Een nieuw jaar waar ik weer geweldige dingen ga beleven en ga genieten, want voor ik het weet is mijn exchange jaar afgelopen en ben ik weer in Nederland. 2016 Was een geweldig jaar met de kans te krijgen om op exchange te gaan. Dit neemt niemand mij meer af!

Iedereen alvast een heel gelukkig nieuw jaar gewenst vanuit het prachtige Amerika!

Liefs Laura xx

Reacties

Reacties

Rien en Ingrid

Sterkte met je voet
Prettige jaarwisseling en Amerikaans goed 2017????????

Rien en Ingrid

De vraagtekens moeten icoontjes zijn
Maar dat werkt blijkbaar niet

Bianca

Laura wat een ervaring die neemt niemand je meer af idd! Geniet ervan!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!