Lauraannen.reismee.nl

De eerste week.

Ik ben nu al 9 dagen in Amerika en ik heb al zoveel indrukken gekregen en nieuwe dingen gezien. Bijna alles is zo groot en anders. Ik denk dat ik nu de grootste cultuurshock gehad heb. Ik zal even een snelle update geven van de dingen die ik gedaan heb, want het zijn erg heeeel erg veel haha. ;)

Donderdag 25 augustus.

Op 25 augustus was mijn eerste volleybaltraining. Het was erg leuk en iedereen was erg aardig. We hebben een team met 12 meiden en dat vind ik zelf wel heel erg veel, maar ja. Hier mogen ze 18 keer per set wisselen dus dat is wel fijn. Na de training ben ik naar de bank geweest om een Amerikaans bankaccount aan te maken. s’ Avonds ben ik uit eten geweest. Ik heb hier de lekkerste kip ever gegeten haha. Het was een restaurantje aan het Honeoye Lake. Dit is het meer van mijn dorpje. Het is best wel groot en je hebt een prachtig uitzicht.

In de omgeving zijn een paar meren. Het gebied wordt ook wel The Finger lakes area genoemd.

Vrijdag 26 augustus.

Vandaag was mijn 2e volleybal training van 8.00-10.30, dat ben ik niet meer gewend haha. Het was weer erg leuk. Na de training ben ik snel naar huis gegaan om te douchen en om te kleden want Cathy en ik zouden appels gaan plukken in een boomgaard. Na twee volle zakken geplukt te hebben zijn we naar de Starbucks geweest. Op 27 augustus zouden we een bruiloft hebben, dus Cathy wilde naar de pedicure. Dus we zijn samen gezellig naar de pedicure geweest. (:

Daarna nog even snel naar de supermarkt en weer richting huis, want ik zou op kamp gaan!

Het was een Orientation Weekend met exchange studenten van over de hele wereld: Brazilië, Finland, Zweden, Japan, Mexico etc. Er was ook een meisje uit België dus ik kon weer even Nederlands praten. We hebben wat kennismakingsspellen gedaan, een presentatie gehad en hotdogs en marshmallows gemaakt boven het kampvuur.

Het werd niet erg laat want iedereen had nog steeds last van zijn of haar jetlag, waar ik overigens ook erg veel last van had.

Zaterdag 27 augustus.

We hebben ontbeten met zijn allen en wat gevolleybald en gevoetbald. Hierna hebben we een typisch Amerikaans lunch gehad. Na de lunch werden we allemaal opgehaald door onze gastgezinnen. Kali en Scott hebben me nog even een sightseeing van de omgeving gegeven en toen ik thuis kwam moest ik weer snel douchen en omkleden want we gingen naar een bruiloft! Ik vond de bruiloft echt heel erg leuk. De ceremonie was buiten en het was echt heel erg mooi aangekleed met prachtige bloemen. Daarna was er binnen een groot feest, wat erg gezellig was.

Zondag 28 augustus.

Na een korte nacht ging de wekker om 7.30 want we zouden Taylor ( een van mijn gastzussen) haar nieuwe studentenwoning in Buffalo brengen. Ze hebben het college laten zien, wat echt gigantisch groot was. We hebben haar helpen verhuizen en daarna zijn we heerlijk gaan lunchen.

Toen we eenmaal thuis waren, na bijna 2 uur rijden, zijn we naar een picknick aan het meer geweest. Hier heb ik ook mijn andere gastgezinnen ontmoet! Ze zijn allemaal erg aardig. We zijn niet erg lang gebleven want het was ontzettend heet. Na de picknick zijn we snel het zwembad ingedoken. (:

Maandag 29 augustus.

Ik moest om 9.00 op school zijn om me in te schrijven voor school. Hier heb ik ook direct mijn vakken gekozen: English, French, media arts/ photography, US history, geometry, gym, ceremics/ sculpture. De school start om 7.30 am en eindigt om 2.06 pm. Daarna heb ik elke dag nog 2 uur tot 2.5 uur volleybaltraining.

Ik heb van de school een chromebook gekregen om op te werken. We gebruiken deze in plaats van boeken.

Na de vakken gekozen te hebben en mijn chromebook opgehaald te hebben opgehaald heb ik een rondleiding door de school gekregen. Ik vind het best wel vreemd dat de basisschool ook bij de highschool in zit. School bestaat uit 12 grades. Ik zit in de 12th grade, ook wel senior genoemd.

Na de rondleiding heeft Cathy mij opgehaald en hebben we samen met Lindsey ( mijn gastzus) Kali bezocht op haar werk. Ze werkt in The Wizard of clay. Ze maken er allemaal potterie en het is heel erg bekend in de omgeving. Heel leuk om te zien.

We moesten wel weer opschieten want ik moest om 15.00 op school zijn want mijn eerste volleybalwedstrijd begon om 16.00 in Livonia, een dorpje verderop. We vertrokken met het team in de typische gele, Amerikaanse schoolbus richting Livonia. Ik mocht jammer genoeg nog niet meespelen omdat ik nog niet genoeg practices had gehad. Je moet minimaal 10 practices gehad hebben om mee te spelen in de wedstrijd. Wel mocht ik de warming up mee doen en dat telt ook als een practice. Ik heb er volgende week 10 gehad dus dat betekent dat ik dan eindelijk mee mag spelen!

Dinsdag 30 augustus.

Om 9.00 begon de volleybaltraining weer. Het was dit keer maar een uurtje want we hadden teambunding die dag! Na de training ben ik met een meisje van mijn team mee naar huis gegaan. Zij heeft een heel mooi meertje achter haar huis, waar we met het hele team gezwommen en gebeachvolleybald hebben. Ook hebben we er gegeten. Iedereen heeft wat meegebracht van huis. Ik had de dag ervoor zucchini muffins met Cathy gemaakt om mee te nemen. Er was allemaal typisch Amerikaans eten. Het was echt heel erg gezellig en we hebben heel veel foto’s gemaakt haha.

Na het eten zijn Kali, Lindsey, Brad ( de vriend van Lindsey) en ik naar hun favoriete ijssalon geweest. Ik bestelde de allerkleinste, maar ik heb nog nooit zo’n groot ijsje gehad, ik kon hem zelfs niet helemaal op, zo groot was ie haha.

Woensdag 31 augustus.

Ik heb lekker uitgeslapen en rond 11 uur haalde Libbie me op om samen met haar en Mackenzie te gaan lunchen en naar de Mall te gaan. We zijn naar een Mexicaans tentje geweest waar we een heerlijke burrito gegeten hebben. Daarna zijn we naar de Mall geweest om te shoppen. Wat is zo’n Mall groot! We hebben kleren en wat schoolspullen gekocht. Het was heel erg gezellig.

Om 4 pm begon de volleybal training weer. Rond 6 uur werd ik opgehaald en zijn we snel naar huis gegaan om me om te kleden want er was open house op school. Dit is bedoeld om mensen te leren kennen en om alvast spullen in je kluis te stoppen en zo. Ook heb ik erg veel docenten ontmoet. Het grote verschil met Nederland is dat de docenten hier veel toegankelijker zijn, ze vragen direct hoe het gaat, geven je knuffels etc. Ik ben nog niet echt gewend aan de vele knuffels die alle Amerikanen me hier geven haha.

Donderdag 1 september.

Ik heb lekker uitgeslapen en ik heb nog geen idee wat ik vandaag ga doen. Ik ga waarschijnlijk even skypen ( voor de eerste keer) met mensen van thuis, wat ook wel even leuk is. (:

En natuurlijk heb ik weer volleybal training haha. We gaan vandaag ook team foto’s maken!

Morgen ga ik volleyballen en daarna gaan we een weekendje weg naar The Thousand Islands, New York. Ik heb er erg veel zin in en het is er erg mooi!

Ik hoop dat ik iedereen zo even een beetje op de hoogte heb gehouden!

Liefs Laura

Reacties

Reacties

Jos & Lydia

Hey die Laura,
Wow , wat maak je meteen al veel mee en het klinkt allemaal erg leuk. Je hebt geen tijd om van je jetlag af te komen :-)
Hopelijk vergeet je het kleine Nederland niet te snel.
Heel veel succes volgende week op school met met de 1e volleybal wedstrijd natuurlijk. groetjes Jos en Lydia

Linda

Wat schrijf je leuk! We krijgen zo een hele goede indruk van hoe je alles beleeft.
Het lijkt allemaal net als in een tv serie haha.
leuk hoor!
Geniet ervan en we blijven je volgen :-)

Groetjes uit Veenoord. Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!