Lauraannen.reismee.nl

Halloween & Volleybal!

Eventjes weer een update!

Ik ben een weekendje wezen kamperen en het was heel gezellig. We gingen naar een camping in een leuk dorpje met vrienden van mijn gastgezin. We gingen met drie caravans, ik heb nog nooit zulke grote caravans gezien. In elke caravan zat een bar, een paar televisies, grote bedden en een relatief grote badkamer. Alles is groot en dit is toch wel typisch Amerikaans. Dit was toch wel even anders kamperen dan ik gewend was. Het was enorm koud dat weekend dus ik was wel blij met de grote caravans!

We hebben wat gewandeld, we zijn naar een farmer market geweest, deze heb je hier heel veel in de regio. Het zijn kleine gebouwtjes met zelfgemaakte producten en producten uit de regio. Ook waren er heel veel pompoenen want het was bijna Halloween!

Het is heel erg leuk om te zien hoe Amerika zich klaarmaakt voor Halloween, heel erg veel huizen zijn versierd met griezelige dingen en pompoenen. Ook staan de winkels vol met Halloween producten. In het weekend van Halloween heb ik pompoenen uitgehold met mijn gastgezin en ik heb een Halloween feestje gehad! Het was echt heel gezellig en iedereen was verkleed. Op 31 oktober was het dan Halloween. Mensen waren verkleed naar school gegaan en ’s avonds was het dan tijd voor Trick or Treat. Dit is toch wel een beetje gek aangezien we allemaal 17 en 18 jaar oud zijn en dan langs huizen gaan voor snoepjes.. maar goed, iedereen was weer verkleed en we gingen met een grote groep en het was heel gezellig.

Het gaat ontzettend goed met volleybal. We zijn kampioen geworden in onze competitie en daarna was het tijd voor de sectionals. Onze eerste wedstrijd hebben we dik gewonnen en dat betekende door naar de kwart finale, deze wedstrijd hebben we ook gewonnen dus dat betekende door naar de halve finale! De halve finale was zo ontzettend leuk. Het was meer dan een uur rijden en nog steeds zitten onze tribunes vol met fans, zoveel mensen komen je aanmoedigen, ondanks de afstand. Ook hebben we een mascotte: de bulldog. Het is echt ontzettend leuk om hier te volleyballen, het volkslied wordt altijd afgespeeld, iedereen wordt voorgespeld en de fans zijn zo enthousiast! Ik had een enorm kippenvel gevoel tijdens die wedstrijden en we speelden ontzettend goed dus we wonnen uiteindelijk ook na een super leuke wedstrijd met heel veel reallies. Ik denk dat dat onze beste wedstrijd ooit was. Nu we de halve finale gewonnen hebben is het dan tijd voor de finale!

Voor elke wedstrijd hebben we altijd een team dinner. Deze wedstrijd was ‘s middags dus in plaats van een team dinner zijn we naar een restaurantje geweest en hebben we gezellig geluncht met het team. We waren allemaal wat nerveus en de wedstrijd begon ook niet super goed, maar we pakten de eerste set en dat was de doorbraak! We wonnen de wedstrijd en dat gaf weer een enorm kippenvel gevoel. Alle fans kwamen naar het veld toe en na heel veel knuffels was het tijd voor de uitreiking. Dit is het 3e jaar op rij dat mijn school de sectionals voor meisjes volleybal wint maar dit jaar had niemand het verwacht aangezien we in het begin bijna elke wedstrijd verloren hadden, maar tijdens het seizoen zijn we zoveel beter gaan spelen en zijn we een hechter team geworden.

Iedereen van ons team kreeg een t shirt en een vaantje. Hierna was het tijd voor de uitreiking van de All Star players. Alle coaches van onze competitie hebben gestemd voor wie zij de beste spelers vonden van de competitie en daar hebben ze een team van gemaakt en daar zat ik bij! Dat had ik totaal niet verwacht en ik was heel erg blij! We moesten naar voren komen en toen kregen we allemaal een trofee. Na super veel foto’s gemaakt te hebben zijn we met zijn allen terug in de schoolbus gegaan om in een optocht door het dorp te rijden met allemaal brandweer- en politie auto’s. Alle auto’s langs de kant van de weg stonden stil en toeterden, ook kwamen alle mensen hun huizen uit om naar ons te zwaaien.

Ik ben nog nooit kampioen geweest dus het was een enorm leuke ervaring om dan eindelijk kampioen te zijn! En dat het dan in Amerika gebeurt is toch wel extra leuk!

Aangezien we weer gewonnen hebben gaan we weer door naar een andere competitie, met alweer een afvalsysteem. De volgende wedstrijd is dinsdag alweer!

Nu het volleybal seizoen bijna is afgelopen heb ik besloten om basketbal te gaan proberen, nu zullen de meeste mensen toch wel denken: mmh Laura daar heb jij toch niet echt de lengte voor.. haha. Ja daar heb je inderdaad wel gelijk in maar de meiden zijn bijna allemaal even groot als mij hier, wat ik best vreemd vind, aangezien ik normaal gesproken altijd de kleinste ben! Het basketbal team is heel gezellig en het wordt vast een heel leuk seizoen met gezellige team dinners!

Ik ben afgelopen weekend naar Letchworth State Park geweest. Ik ben er naar toegereden achterop de motor! Het was echt super leuk om er achterop de motor naar toe te rijden en het park en het landschap was echt prachtig. Het is een heel erg groot park en het wordt ook wel The Grand Canyon van het oosten genoemd. We zijn naar de watervallen geweest en hebben de rivier gevolgd. Ik heb heel erg veel foto’s gemaakt en een paar hiervan heb ik op facebook gepost.

Het is alweer 6 november en dat betekent dat ik over een maand naar New York City ga!! Waar ik heel erg veel zin in heb. Ik ga 3 dagen naar New York City met andere exchange students. Ook betekent dit dat ik alweer binnen een maand naar mijn andere gastgezin verhuis. Ik heb het heel erg naar mijn zin bij dit gastgezin dus ik weet eigenlijk niet of ik er nou zoveel zin in heb of niet.. (:

Het is heel gek om weer in het Nederlands te schrijven, ik merk dat ik er steeds meer moeite mee krijg. Dus sorry voor de taalfouten haha. Ook begin ik te denken in het Engels. Als ik aan het skypen of schrijven ben, ben ik vaak aan het zoeken naar de woorden in het Nederlands. Of ik gooi er opeens een Engels woord tussen door.. gek he! Vanaf het begin dat ik in Amerika ben krijg ik alleen maar complimentjes over mijn Engels, wie had dat nou verwacht aangezien ik altijd veel moeite had met Engels op school!

Liefs Laura

Reacties

Reacties

Tomas

Wat ontzettend goed dat jullie kampioen zijn geworden! Hopelijk heb je het nog heel lang naar je zin in Amerika!

Jos

Ja die Amerikanen zijn rare cowboys , maar ook meestal erg aardig en spontaan. Fijn om te horen dat het ook jou ervaring is. Proficiat met je Volleybal kampioenschap! en succes met je basketball carriere. Werden de World Series daar ook goed gevolgd. Waren jullie voor de Indians of de Cubs? Wanneer ga je ook baseball spelen? Want jij bent gewoon overal goed in.
groetjes Jos en Lydia

Linda

Wat een leuk verhaal weer.
Knijp jij jezelf weleens, om te zien of dit wel echt is allemaal? :-D
Je hebt al zo ontzettend veel meegemaakt, in slecht een paar maanden tijd!!
Heel veel plezier nog. X

Hermina

Wat Maak je toch veel mee, Laura! Gefeliciteerd Met het kampioenschap, erg goed hoor! Xxx en liefs

Rien en Ingrid

Van harte gefeliciteerd
Maar , wat vond je van de verkiezingen ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!