Lauraannen.reismee.nl

3 Maanden in de USA!

Het is alweer drie maanden geleden dat ik op Schiphol stond met veel te veel bagage en een beetje raar gevoel in mijn buik. Ik had er natuurlijk heel erg veel zin in want ik ging eindelijk naar Amerika om een van mijn dromen te vervullen, maar ik vond het erg lastig om afscheid te nemen van mijn vrienden en familie. Al vanaf de eerste dag dat ik in Amerika aankwam gaat het harstikke goed met me. Ik heb een hele lieve familie en ik heb het heel erg naar mijn zin.

Ik ben hier alweer drie maanden en de tijd vliegt voorbij. Ik doe zoveel leuke dingen en ik besef echt heel erg hoeveel geluk ik heb. Over 3 weken ga ik naar New York City, in februari ga ik een weekje naar Florida, mijn ouders en zusje komen me opzoeken en in Juli ga ik de hele maand door Amerika reizen. Een super leuk vooruitzicht dus!

Ook kerst en Thanksgiving zijn in aantocht en het is voornamelijk te merken dat Amerika zich voorbereid op kerst. In bijna alle winkels wordt kerstmuziek afgespeeld, de kerstversiering is overal zichtbaar en de kerstbomen staan overal, terwijl het nog maar november is!

Dit weekend was het jachtseizoen geopend. Jagen is hier heel erg populair en bijna mijn hele familie jaagt. Om de opening van het jachtseizoen te vieren komt de hele familie bijeen plus heel veel vrienden. Ze houden op de vrijdag en zaterdag avond een feestje. Dit was heel erg gezellig. In de ochtend staan ze op om rond 5 uur te gaan jagen, maar ik bleef toch liever in bed liggen. Niemand had een hert geschoten zaterdag en dit had misschien iets te maken met het weer. Op vrijdag was het 25 graden en op zaterdag avond sneeuwde het! In de nacht van zaterdag op zondag is er een paar centimeter gevallen en vandaag sneeuwt het al de hele dag en avond. Het is heel gek hoe het weer zo erg kan veranderen binnen een paar uur.

Op zondag hadden ze meer geluk en hebben ze twee herten geschoten. Ze nemen de herten mee naar de schuur waar ze opgehangen worden. Hierna begint het schoonmaken van de herten en het ontvellen. Ik vond het best interessant om te zien maar ik zou het zelf nooit kunnen doen..

Het landschap ziet er super mooi uit met de sneeuw. Er wordt komende tijd nog veel meer sneeuw verwacht. De pistes zijn hier 10 minuutjes vandaan dus ik kan deze winter heel veel skiën! Ik zat net midden in een sneeuwstorm en het was best indrukwekkend. Er is zelfs zoveel sneeuw gevallen en het blijft doorsneeuwen dus iedereen hoopt op sneeuwvrij voor morgen! Ook hoop ik op een witte kerst!

Vorige week hebben we ons volleybalseizoen afgesloten met een ontbijt met alle spelers, coaches en familie. We hadden een restaurantje afgehuurd en deze was helemaal versierd met blauwe en witte versiersels. Ook waren er heel veel foto’s van ons allemaal en er waren zelfs blauw, witte m&m’s met honeoye varsity volleyball. Ze hadden een hele leuke slideshow gemaakt en alle ouders en coaches hadden een video boodschap gemaakt, wat super lief was Ook had onze coach een rap gemaakt hoe we kampioen zijn geworden, dit was heel erg grappig. Ook kregen we weer heel veel cadeautjes en er was een super mooie kampioenstaart. Het was een hele leuke afsluiting van het seizoen. (De slideshow staat op facebook voor als je nieuwsgierig bent!)

Ook tijdens onze afsluiting zeiden mensen allemaal lieve woorden en het is gewoon heel erg fijn dat er altijd mensen zijn die om je geven en je een nieuw thuis proberen te geven, hoe ver je ook bij je eigen familie en vrienden vandaan bent. Dit is toch wel een heel speciaal gevoel. (:

Nu het volleybalseizoen is afgelopen had ik besloten om basketbal in de winter te gaan spelen. Ik heb dan ook de afgelopen week mijn eerste basketbaltrainingen gehad. Het was leuk en we hebben ook al direct een teambonding gehad, dit was een sleepover met mijn team en met weer teveel eten, zoals gewoonlijk in Amerika ;) Maar ik vond elke dag 2 uur basketballen iets te veel. Ik vind het een hele leuke sport maar het is niks voor mij om dit vier maanden lang te doen. Dus ik heb me voor een andere sport ingeschreven: bowlen, haha. Zelf zou ik het niet echt als een sport beschouwen maar dit is hoogstens 3 keer in de week en het is een heel gezellig team. Als de winter voorbij is, is het tijd om een sport te kiezen voor in de lente, dit gaat natuurlijk tennis worden voor mij!

Voor de rest spreek ik af met vrienden, doe ik leuke dingen met mijn gezin, ga ik vaak naar de mall en geniet ik heel erg van het Amerikaanse leven!

Tot de volgende blog!


xx Liefs Laura

Reacties

Reacties

linda

Hoi Laura,
wat een leuk verhaal weer...dat je nog tijd kan vinden om steeds een blog te schrijven zeg, met al je belevenissen!
Kan je niet een keer wat foto's plaatsen van het landschap daar, nu met sneeuw, en van je omgeving waar je woont? Dalijk skieën in je achtertuin, hoe mooi is dat :-D Veel plezier, meisje Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!